Terug naar nieuws

GDPR - E-mailmarketing en nieuwsbrieven

Waar vroeger e-mailadressen makkelijk vergaard konden worden, zit er nu een aanpassing aan te komen die veel impact kan hebben op uw mailing lijst.

In dit artikel enkele zaken om rekening mee te houden als je na 25 mei 2018 nog van plan bent e-mailmarketing en/of nieuwsbrieven te versturen.

Neem contact op

  • Waar vroeger e-mailadressen makkelijk vergaard konden worden, zit er nu een aanpassing aan te komen die veel impact kan hebben op uw mailing lijst.

    Zaken om rekening mee te houden als je na 25 mei 2018 nog van plan bent e-mailmarketing en/of nieuwsbrieven te versturen.

    – De aanmelding voor de nieuwsbrief moet een duidelijk bevestigde actie zijn.
    – De aanmelding moet gescheiden zijn van van andere algemene voorwaarden en mag geen voorwaarde zijn
    – Er zijn gescheiden opt-in's nodig als data na inschrijving naar een derde partij gaat
    – In de database met opt-in's moet duidelijk bijgehouden worden, dit zodat je toestemming kan aantonen wanneer nodig
    – De nieuwsbrief mag niet een vooraangevinke box zijn
    – De gebruiker moet snel kunnen vinden waar hij zich kan uitschrijven

    ERG BELANGERIJK
    Opt-ins die niet voldoen aan de GDPR-wet moeten opnieuw worden verkregen of verwijderd.

    Notes
    Informatie gerelateerd aan de e-mail opt-in en het gebruik van gegevens moet concreet, transparant en begrijpelijk zijn met behulp van duidelijke en eenvoudige taal.

    Zaken om te overwegen
    Als het huidige e-mail opt-in-proces niet voldoet aan de GDPR-wet, dan kan de e-mail opt-in niet gebruikt worden vanaf 25 mei 2018. Van iedere e-mail opt-in moet de e-mailmarketeer in staat zijn om antwoord te geven op onderstaande vragen.
    Hoe en wanneer is de e-mail opt-in verkregen?
    Wie heeft de e-mail opt-in verkregen en in welke context?
    Welke methode werd gebruikt? Was het opt-in of opt-out?
    Was de informatie helder en begrijpelijk?
    Hoe is de e-mail opt-in verstrekt? Achter een link, in een voetnoot, in een pop-up box of in een duidelijke verklaring naast een opt-in checkbox?
  • technische realisatie

    Techniek

    Ons team bestaat uit Willy Wortels: geen uitdaging is te groot. Gelukkig houdt onze Friese nuchterheid ons bij de realiteit.

  • innovatie

    Innovatie

    Internet en haar mogelijkheden veranderen elke dag. Voor ons een mooie kans om mee te groeien, bijvoorbeeld op het gebied van Affiliates, Social Media en HTML5.

  • maatwerk

    Maatwerk

    Elke klant en elk vraagstuk is anders. Een webshop, een applicatie, een internetsite, meer traffic, meer sales, een beter cms? Wij bouwen graag een goede oplossing.